Osobní, profesní a reklamní oblečení

Výsledky řady průzkumů zabývajících se oblékáním v osobním životě, hotelnictví, zdravotnictví i dalších odvětvích, ukazují, že to, co klienti nejvíce požadují, je pomocí jednotných prvků okamžitě a zřetelně identifikovat zaměstnance konkrétního podniku.

 

V praxi to pak znamená, že profesní oděv je velmi důležitou součástí při budování a rozvoji značky a představuje určitou formu „textilní vizitky“. Pokud je vzhled pracovníků v první linii, tedy těch, kteří přicházejí přímo do styku se zákazníky, čistý, estetický, upravený a dodržuje určitý styl podniku, svědčí to většinou o tom, že i v ostatních ohledech je tato firma profesionální a dbá na pečlivost, detaily a kvalitu. Přestože je tedy firemní oděv velmi důležitou součástí podnikové kultury, není mu stále přikládána taková důležitost, jakou ve skutečnosti představuje.

Svůj k svému

Pokud vás ve francouzské restauraci, kde je prostřeno v damašku a servíruje se na stříbře, obsluhuje děvče v tričku a džínech, nebo pokud Vám v zakouřeném výčepu přinese pivo číšník v ušmudlaném smokingu, něco zde nehraje. To, co bije do očí je neshoda stylu společnosti se stylem uniformy zaměstnanců. Oblečení musí ladit s vnitřním zařízením, s firemním profilem, s celkovým konceptem korporace. Jakýkoliv nesoulad, ať už posunutý nahoru, nebo dolů, klienta ruší, dezinformuje.

Vysoké  nároky

Na kvalitní profesní oblečení jsou kladeny ze strany těch, kteří v nich musí trávit několik hodin denně, vysoké nároky. Mělo by tak představovat kompromis mezi módními trendy, snadnou údržbou a komfortem nošení. Správně navrhnuté oblečení by mělo brát v potaz i individuální rozdíly mezi jednotlivými zaměstnanci - to co sluší servírce, která má konfekční velikost 36, už nemusí být tak elegantní na její kolegyni s číslem 44. Tento problém nejlépe řeší tzv. stavebnicový princip, tedy možnost vybrat si v jednotném stylu z několika variant a částí oděvů. To umožňuje sestavit pro každého vhodný komplet, který zcela odpovídá jeho výšce, typu postavy a dalším konkrétním požadavkům. Někdo může preferovat blůzu či košili s krátkým rukávem, zatímco jiný upřednostní rukáv dlouhý apod. Stejně tak lze tímto stavebnicovým principem řešit odlišné požadavky v různá denní či roční období. Celkový komplet se dá sjednotit i jednotlivými částmi oděvu, jako je například stejná zástěra, šátek nebo tričko. V recepci například stačí jednotný design šátků na krk pro ženy a kravaty pro muže, a výsledný efekt je pak velmi efektivní. Někdy se zapomíná na to, že uniforma působí nejen na ostatní, tedy na zákazníky, ale i na ostatní zaměstnance, spolupracovníky, podřízené apod. Dobře padnoucí oblek manažera jistě zajistí více vážnosti a žádoucího odstupu, než kostkovaná civilní košile a manžestráky.

Profesionální oděv by měli navrhovat a zhotovovat také jen profesionálové v daném oboru, tedy ti, kteří jsou s jednotlivými druhy prací v dané společnosti detailně seznámeni. Jistě by mohli mnozí vyprávět, co trápení a nervozity při práci může zavinit špatný střih blůzky, kalhot, nebo košile ušitá z neprodyšné látky. Ne každý to umí, a proto doufáme, že naše reference jsou vizitkou spokojenosti našich klientů a důkazem profesionality naší práce.

Nedovolte však, aby si zaměstnanci své mnohdy dosti drahé, profesionálně navrhnuté uniformy sami upravovali, např. u žen je časté zkracování sukní, což zcela pozmění proporce střihu kostýmků, nebo změna a nedodržení správné barvy doplňků – muži hnědé boty k černým kalhotám apod. Jakákoliv uniforma je vždy věcí danou, neměnnou a nedodržování této zásady by mělo být vnímáno jako porušení pracovní kázně.

 


© Copyright 2010 - 2018 RUTEX CZ, s.r.o.